piątek, 31 sierpnia 2012

Dziś tania kuchnia:)

Zawsze chciałam spróbować zupy cebulowej i zawsze się jej bałam. Cebula nie jest według mnie najsmaczniejszym warzywem tak saute ale dodaje smaku wielu potrawom. Dziś jednak się odważyłam i spróbowałam- powiem szczerze jest pyszna. Doszliśmy z Mężem do wniosku , że jednak jedzenie tzw. " biedoty" to najlepsze jedzenie pod słońcem;)

Zupa cebulowa:
- 1 łyżka masła
- 2 łyżki oliwy
- ok 600dkg cebuli ( 4 duże lub 6 średnich)
- 2-4 ząbków czosnku
- 1 łyżeczka cukru
- 1/2 łyżeczki suszonego tymianku
- 2 łyżki mąki
- 2 litry ( 8 szklanek) bulionu drobiowego lub wołowego ( może być z kostki)
- grzanki
Opcjonalnie ( wtedy wychodzi trochę drożej):
- 125 ml wytrawnego białego wina
- 2 łyżki brandy
- starty  lub cienko pokrojony ser

Cebulę kroimy w cienkie plasterki. Podgrzewamy ją na rozgrzanym maśle połączonym z oliwą w garnku o grubym dnie  na niezbyt dużym ogniu. Czekamy aż się zeszkli i trochę zarumieni. Wtedy dodajemy czosnek, tymianek i cukier i dalej smażymy na średnim ogniu ok 30 min. wciąż mieszając. Kiedy cebula trochę zbrązowieje posypujemy ją mąką i wlewamy bulion. Wtedy też można dodać wino. Doprowadzamy zupę do wrzenia i zbieramy powstałą pianę. Gotujemy jeszcze przez  co najmniej 40 min. W tym czasie możemy zrobić grzanki czosnkowe.  Pod koniec gotowania możemy wlać brandy. Zupę wlewamy do ciepłych miseczek , dekorujemy grzankami i serem. W oryginalnym przepisie zapiekamy je z grzankami posypanymi serem do momentu aż ser się rozpuści.
Wygląda to tak:











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz