wtorek, 11 września 2012

Cukinia II

U mnie ciąg dalszy konfitur. Tym razem wpadłam na pomysł aby do dżemu z cukinii zamiast pomarańczy wykorzystać jabłka. Parę razy widziałam gdzieś na jakiś blogach przepisy na dżem z jabłek i cukinii i coś tam pewnie mi w głowie zostało ale ten przepis wymyśliłam sobie sama, biorąc za podstawę dżem z cukinii i pomarańczy.

Dżem z cukinii i jabłek z nutą agrestu

- 3 kg cukinii
- 1 kg jabłek
- 1 kg cukru
- 2 galaretki agrestowe
- 2 łyżeczki kwasku cytrynowego
- 3  łyżeczki cynamonu

Cukinię obieramy, wypestkowujemy, kroimy w małe kawałeczki , zasypujemy cukrem . Odstawiamy do momentu aż cukinia puści cały sok. Wtedy wstawiamy na mały ogień i gotujemy . Po mniej więcej godzinie gotowania dodajemy, pokrojone jabłka bez gniazd nasiennych. Sposób krojenia zależy od inwencji twórczej krojącego. Ja pokroiłam w małe kawałeczki. Nie obierałam jabłek tylko dokładnie umyłam - jabłka zrywane były ze "znajomego" drzewa także były ekologiczne. Gotujemy aż do wytworzenia takiej trochę pulpy cukiniowo-jabłkowej . Wtedy dodajemy cynamon i zestawiamy z ognia do odparowania. Po mniej więcej 5-7 minutach wsypujemy galaretkę i kwasek- mieszamy dokładnie aby żelatyna z galaretki się rozpuściła i przekładamy do słoików. Mi z podanej ilości wyszło siedem 370g słoików. Pasteryzujemy około 15 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz