poniedziałek, 8 października 2012

Babka Zebra

Babka zebra

- 6 jajek
- 1i 1/2 szklanki cukru
- cukier wanilinowy lub parę kropel ekstraktu
- 2i1/2 szklanki mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 3/4 szklanki oleju
- 3/4 szklanki wody mineralnej gazowanej
- 2 łyżeczki kakao
- 2 łyżki mąki pszennej


Jajka ubijamy z cukrem oraz wanilią. Wsypujemy mąkę przesiana z proszkiem do pieczenia. Do tego wlewamy wodę i olej. Wszystko razem mieszamy, po czym dzielimy na dwie części. Do jeden dodajemy kakao a do drugiej 2 łyżki mąki pszennej. Wlewamy na blaszkę 24cm na przemiennie białe , czarne , białe czarne etc. Można nie mieszać tylko wlać najpierw jedną a potem drugą ale co to byłaby za zebra:). Pieczemy ok 55 min w 170C.


2 komentarze:

  1. Ja do podobnej babki, dodaję jeszcze kisiel i mak- wtedy nazywa się , to ciasto "tulipan":)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z makiem próbowałam i wtedy u mnie ciasto nazywa się 'Żołądek" nie wiedzieć czemu. Taki dostałam przepis ale z kisielem nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń