poniedziałek, 25 lutego 2013

Sernik Królewski

Przepis na ten serniczek wzięłam z bloga - kocham gotować. Troszkę go zmieniłam do swoich potrzeb . Jest pyszny i robi furorę na wszystkich uroczystościach :)

Sernik królewski

Ciasto:
- 3 szklanki mąki
- 4 żółtka ( białka zostawiamy do masy serowej)
- 1 kostka masła
- 1 szklanka cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 łyżki " z górką " kakao
- 3 łyżki jogurtu greckiego lub gęstej śmietany

Masa serowa :
- 1 i 1/2 kg twarogu
- 1 kostka masła
- 4 żółtka ( do tego ubita piana z 8 białek )
- 2 szklanki cukru
- budyń waniliowy
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii lub 1 łyżka pasty waniliowej lub cukier wanilinowy

Na początku ugniatamy z podanych składników ciasto. . Wyrobione ciasto dzielimy na pół, owijamy folią spożywczą i wkładamy do lodówki na co najmniej godzinę.Ja , jeśli piekę sernik wieczorem to ciasto zagniatam rano a jeśli piekę rano zagniatam ciasto wieczorem poprzedniego dnia.
Wykonujemy masę serową.  twaróg mielimy - ja zawsze mielę raz , a tego trzykrotnie mielonego nie kupuję bo sernik wychodzi inny w smaku. Żółtka ubijamy z cukrem i ciepłym masłem na delikatną masę. Następnie dodajemy stopniowo twaróg i mieszamy. Kiedy cały twaróg będzie wymieszany, dodajemy budyń i ekstrakt waniliowy a na koniec delikatnie ubitą pianę z białek .
Szykujemy dużą prostokątną blachę . Najpierw ścieramy na tarce o dużych oczkach jedną część ciasta , na to wylewamy masę serową a na nią ścieramy drugą część ciasta. Tak przygotowany produkt wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180C na mniej więcej godzinkę,
Ja zawsze mieszam masę serową tradycyjnie z użyciem drewnianego tłuczka - bez używania miksera :) Pracy jest trochę więcej ale jaki efekt :)


12 komentarzy:

  1. Najbardziej uwielbiam sernik z ciemnym spodem i wierzchem.. Pyszności ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. rzeczywiście niezwykle smaczny :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja mama taki piecze, jest pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  4. dziękuję - potwierdzam :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja Mama też uważa - przy pączkach - tłuczek za jedyne słuszne narzędzie :)
    Wspaniały sernik Ci wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję bardzo :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo smaczny!!!!!pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Sernik królewski, to ulubiony sernik mego ojca, no i mój też, bardzo go lubimy :)
    Łukasz http://kuchniaalukasza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ten serniczek uwielbiają wszyscy a szczególnym amatorem jest mój mąż , który nawet wylizuje miskę po serze ;)

      Usuń
  9. Genialny ten sernik, dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakował :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń