czwartek, 21 marca 2013

Chlebek piwno -bananowy

Inspirację do tego chlebka znalazłam w książce Nigelli " Kuchnia" Nie jest to oryginalny przepis tylko jego pochodna :)  Musiałam wykorzystać czerniejące banany a wiadomo, że takie są najlepsze do wypieków. Do tego miód spadziowy, piwko imbirowe i z bijącym sercem wkładałam to do piekarnika. Wyjełam , pokroiłam i co? niebo w gębie , że się tak kolokwialnie wyrażę :) Bardzo smaczna alternatywa do tradycyjnych ciast- no i nie oszukujmy się bardzo zdrowa :)

Chlebek piwno - bananowy

- 40 dag mąki razowej typ 2000
- 100 g płatków owsianych ( byle nie błyskawicznych) + 2 łyżki do posypania chlebka
- 2 duże przejrzałe banany
- 300ml piwa imbirowego
- 150 ml gęstego jogurtu typu greckiego
- 4 łyżki miodu - ja użyłam spadziowego ale każdy inny byle naturalny też będzie dobry
- 4 łyżki oleju
- 2 łyżeczki sody oczyszczonej
- 2 łyżki oliwy lub innego oleju roślinnego

Mąkę mieszamy z płatkami owsianymi i sodą oczyszczoną, W drugim naczyniu łączymy  rozgniecione banany z miodem, piwem, jogurtem i olejem. Wszystko dokładnie mieszamy - można posłużyć się mikserem. Łączymy mokre składniki z suchymi i dokładnie mieszamy do uzyskania gęstego ciasta.  Wszystko wkładamy do formy dużej keksowej , wyłożonej folią aluminiową i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180C na ok 40min , potem szybko wyjmujemy polewamy chleb oliwą i posypujemy resztką płatków i z powrotem do piekarnika na 200C na ok. 25min. Ja mam termoobieg więc czas pieczenia może być ciut dłuższy. Chlebek ma twardą skórkę a w środku jest bardzo wilgotny.

4 komentarze: