wtorek, 26 marca 2013

Drożdżowy "Topielec"

Ciasto to nazwę swą wzięło od sposobu wykonania a mianowicie topi się je w zimnej wodzie :) Jest super smaczne i bardzo ładnie i szybko wyrasta:) Polecam i zapraszam:)


Drożdżowy "Topielec"

- 7 dkg drożdży
- 40 dkg mąki + trochę do podsypania
- 3/4 szklanki cukru
- pół szklanki mleka
- 12 dkg masła lub margaryny
- 3 jajka

Drożdże rozkruszamy , posypujemy 1 łyżeczką cukru i 1 łyżeczką mąki , zalewamy letnim mlekiem, mieszamy dokładnie i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Po mniej więcej 15 minutach powinien być gotowy zaczyn. Mąkę mieszamy z zimnym masłem lub margaryną i jajkami. Wszystko razem tniemy i wyrabiamy ciasto. Ciasto mieszamy  z zaczynem i znów wyrabiamy na gładką masę . Gotową kulę zanurzamy w zimnej wodzie i czekamy aż wypłynie. Kiedy to się stanie podsypujemy mąką, dodajemy cukier i znów wyrabiamy ciasto. Odstawiamy do wyrośnięcia. Ciasto przekładamy do natłuszczonej formy - najlepiej dużej bo ciasto mocno rośnie i pieczemy w 180C ( ja mam termoobieg) przez około godzinę.
Moje ciasto jest jeszcze z malinami i kruszonką , którą zrobiłam ze 100g mąki, 50 g masła i 50g cukru pudru . Wszystko położyłam na ciasto przed pieczeniem.

11 komentarzy:

  1. Jak zwykle przed świętami królują słodkości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo w święta chce się czegoś smacznego :) POzdrawiam pięknie :)

      Usuń
  2. trafiony przepis przed święta, ja często robię drożdżowe, bo jak to mówią inni mam rękę do drożdży, jednak topielca nigdy nie robiłam, choć mam przepis już dość dawno. Po świętach skorzystam z Twojego przepisu, bo na święta pozostanę raczej przy swojej wersji:)
    Pozdrawiam Niki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też często robię drożdżowe ale z innego przepisu :) Ten mam od teściowej stwierdziłam a nóż nie widelec się uda:) jest pyszne :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Słyszałam o "topionych" rogalikach drożdżowych:) A Twoja drożdżówka wygląda niebiańsko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Ja o rogalikach też słyszałam ale nie miałam sił się bawić :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. pierwszy raz widzę coś takiego, wygląda bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trzeba wypróbować :) Polecam bo naprawdę smaczne :)

      Usuń
  5. Zrobiłam tą drożdżoweczkę, pyszna, szybka i smaczna, no i tania, przepis zachowam na stałe i nieraz ją upiekę:)Dziękuję i pozdrawiam:) Niki

    OdpowiedzUsuń