niedziela, 24 marca 2013

Indyk w płatkach owsianych

Pomimo tego, że wiosny nadal za oknem ze świecą szukać to w końcu nadejdzie. Warto więc zacząć trochę lżej się odżywiać i oczyścić swój organizm. Stąd też mój dzisiejszy obiadek. Filety z indyka marynowane w jogurcie naturalnym i panierowane w płatkach owsianych. Całość podałam na pysznej sałacie z sosem czosnkowym, na którą przepis znajdziecie tutaj. Zapraszam serdecznie.

Kotlety z indyka w płatkach owsianych

- 40 dag fileta z indyka ( w BIedronce możecie kupić juz pokrojone filety)
- 200 g jogurtu naturalnego
- 150 g płatków owsianych - nie błyskawicznych
- sól, pieprz
- olej do smażenia

Filet trzeba pokroić na kotlety a potem cieniutko rozbić. Jogurt łączymy z solą i pieprzem  a następnie dokładnie obtaczamy nim filety. Całość odkładamy do miski lub na talerz, owijamy folią spożywczą i odkładamy do lodówki lub w inne chłodne miejsce na około 2 godziny. Po upływie tego czasu, płatki owsiane wysypujemy na talerz, i panierujemy w nich indyka.  Każdy filet smażymy kilka minut z każdej strony na złoty kolor. Czas smażenia zależy od grubości kotletów.




6 komentarzy:

  1. Witaj
    Zdrowe, a zarazem smaczne danie :)
    Pozdrawiam mile :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oto właśnie mi chodziło :) Ja także pięknie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Delikatne mięso indycze nie rozbijam jedynie ręka trochę potłuczę delikatnie do formy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zazwyczaj tez tego nie robię , ale tym razem zależało mi na bardzo cieniutkich kotletach więc tym razem to zrobiłam i się udało :)

      Usuń