czwartek, 14 marca 2013

Likierek "Miętusek"

Bardzo lubię likierki ale nigdy ich nie robiłam . ten jest pierwszy:) Ma cudowny aromat i jest bardzo smaczny :) Planuję zrobić teraz ciasto Świerszcz :) Zapraszam na kieliszeczek :)

Likier " Miętusek "

- 30 dkg cukierków miętowych
- 1 szklanka cukru
- około 70 ml wody
- 150 ml spirytusu

 Cukierki rozpuszczamy w 1/2 litra gorącej wody , na wolnym ogniu, cały czas mieszając. Kiedy cukierki się rozpuszczą dodajemy cukier. Gdy cukier się rozpuści próbujemy . Cukierki miętowe są o różnej mocy- trzeba spróbować czy nie trzeba dosłodzić lub dolać wody. Ja miałam mocno miętowe więc dolałam jeszcze wody. Kiedy całość ostygnie dodajemy spirytus, mieszamy i odstawiamy na co najmniej 12 godzin w chłodne miejsce.

2 komentarze:

  1. mój łasuch lubi takie miętowe specyfiki, dobrze, że tego nie widzi zaraz by poszedł eksperymentować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez lubię :) Problem na razie mam z butelkami :)

      Usuń