czwartek, 7 marca 2013

Makaronowe korale z grillowanym kurczakiem

Pomysł podpatrzyłam kiedyś w necie:) Tak mi się spodobało, że musiałam spróbować i zrobić to w domu:)

Makaronowe korale z kurczakiem

- 100g makaronu typu spaghetti
- pół papryki czerwonej
- pół papryki żółtej
- pół pętka kiełbasy
- 200 g filetu z kurczaka
- 3 ząbki czosnku
- 2 łyżki oliwy
- pół łyżeczki soli
- pół łyżeczki pieprzu
- kolendra, rozmaryn i każde inne ulubione zioła jakie chcecie.

Z oliwy, czosnku, soli, pieprzu i ziół robimy marynatę ubijając wszystko w moździerzu. Fileta kroimy na paski a następnie dokładnie smarujemy marynatą. Nabijamy na patyki i odstawiamy w chłodne miejsce na co najmniej 2 godziny. Potem tylko grillujemy .
Na początek dokładnie myjemy papryki i kroimy je w kostkę- nie za dużą nie za małą. Kiełbasę kroimy w plasterki. Zagotowujemy wodę na makaron. Kiedy się woda ugotuje konstruujemy nasze korale. Bierzemy  8 pojedynczych makaronów i nabijamy paprykę i kiełbasę o tak :
Tak przygotowane makarony wkładamy szybko do wody i gotujemy do miękkości makaronu. Ma być ugotowany al dente. Delikatnie go wyjmujemy i układamy na talerzu. Dokładamy do kompozycji zdjęte z patyczków filety , ozdabiamy listkami bazylii :)
Musicie uważać przy nabijaniu makaronu, gdyż lubi pękać :)

2 komentarze:

  1. Bardzo fajny przepis, ja w en sposób robiłam parówki a'la spaghetti :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak parówki robiłam - ale chciałam zobaczyć jak będzie smakować z czym innym :)

      Usuń