sobota, 9 marca 2013

Oszukana mini-szarlotka

Uwielbiam książki kucharskie. Nie wystarcza mi internet- ja lubię poczuć książkę w dłoni, wdychać nosem zapach jej kart, sycić wzrok pięknymi ilustracjami. Zbieram zwłaszcza te stare książki, dawne sprzed takie sprzed co najmniej 30 lat. Są one skarbnicą wiedzy i pomysłów:) Dziś przepis właśnie z takiej książki, pt. Ciasta, ciastka , ciasteczka Jana Czernikowskiego.

Oszukana mini-szarlotka ( przepis na 6 osób)

- 12 kromek chleba tostowego- najlepiej starego
- 2 jajka
- 1 szklanka cukru
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1 szklanka mleka
- 2 średnie jabłka

Rozdzielamy żółtka od białek. Do żółtek dodajemy 1/3 szklanki cukru. Miksujemy. Następnie dodajemy mleko. Wszystko musi być dobrze zmiksowane. Jabłka ścieramy na tarce o dużych oczkach, dodajemy do nich cynamon i 1/3 szklanki cukru.Mieszamy.  Białka ubijamy na sztywno , w trakcie ubijania dodajemy 1/3 szklanki cukru. Bierzemy kromkę chleba ( jeśli nie macie starego, czerstwego to można spokojnie opiec w tosterze) maczamy ją w mleku z żółtkiem, kładziemy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Na nią nakładamy łyżkę jabłek, przykrywamy ją drugą kromką maczaną znów w mleku z żółtkiem. Bierzemy następną i analogicznie do pierwszej układamy i tak ze wszystkimi. Na koniec smarujemy je ubitą pianą z białek- jak mały torcik z każdej strony i wkładamy do piekarnika , nagrzanego do 180C na mniej więcej 15 min. Ja mam piekarnik z termoobiegiem więc bez termoobiegu będzie trochę dłużej- musicie zauważyć moment kiedy piana z białek będzie brązowa i zacznie pękać. Dowolnie dekorujemy.



9 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Staram się, żeby na moim blogu było ciekawie :) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Faktycznie zupelnie zupelnie cos nowego

      Usuń
  2. O ja nie spotkałam się jeszcze z takim przepisem zaciekawiło mnie to i na pewno zrobię sobie takie coś w domu. Mini-szarlotka - palce lizać :)
    Zapraszam do mnie http://kociolek-pysznosci.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję bardzo :) Jest bardzo słodka, i w ogóle nie czuć , że z chlebem :)Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję - w dodatku smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. niezły pomysł :)))
    pozdrawiam i dziekuję za kolejny wpis :)
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń