środa, 13 marca 2013

Zupa pomidorowa z soczewicą

Znów pomysł z wykorzystaniem resztek :) Sprzątałam szafki i znalazłam dwa rodzaje soczewic- postanowiłam zrobić z nich pyszną zupkę pomidorową. Danie jarskie i bardzo pyszne :)

Zupa pomidorowa z soczewicą

- 2 marchewki
- 2 pietruszki
- kawałek selera
- 1 biała część pora
- 2 ząbki czosnku
- 3 puszki pomidorów krojonych wraz z zalewą
- 200 g soczewicy - może być mieszana albo tylko jeden rodzaj - u mnie biała i czerwona
- bazylia
- sól, pieprz , listki laurowe,, ziele angielskie
- 1 litr wody

Warzywa myjemy , wkładamy do garnka i zalewamy wodą. Gotujemy do miękkości wraz z listkami laurowymi, zielem angielskim i czosnkiem. Kiedy warzywa zmiękną wyjmujemy je ( lub nie jesli tak lubicie) a do wywaru wrzucamy zawartość puszek z pomidorami czyli pomidory wraz z zalewą. Chwilę gotujemy i dodajemy opłukaną soczewicę. Gotujemy około 30 min. Zupę doprawiamy do smaku i dekorujemy listkami bazylii. Można ją jeść z makaronem albo bez gdyż jest gęsta.

6 komentarzy:

  1. Takiego połączenia jeszcze nie znałem. Może spróbuję.

    P.S. Zapraszam też do siebie: kulinarnyblog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam, bo warto :) Taka mała odmiana od mięska :) Pozdrawiam i dziękuję za komentarze :)

      Usuń
  2. Ciekawe masz pomysły :)) pomidorowej z soczewicą jeszcze nie jadłam, ale trzeba spróbować :)
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) bardzo smaczna wyszła :) jednak najlepsze przepisy są tworzone pod wpływem chwili :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. też robię takie taką pomidorową, bardzo smaczna jest:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo- potwierdzam i pozdrawiam :)

      Usuń