czwartek, 14 marca 2013

Zwyczajna zacierka

Na śniadanie najlepiej zjeść coś ciepłego i wartościowego, żeby mieć energię na cały dzień. U mnie dziś zwykła zacierka. Prosta w wykonaniu i rewelacyjna w smaku.

Zwyczajna zacierka

- 10dkg mąki
- 1 jajko
- szczypta soli
- woda do zarobienia ciasta
- 1 i 1/4l mleka

Z mąki, jajka, soli i odrobiny wody wyrabiamy ciasto. Ciasto ma być elastyczne. Jak gotować zacierkę widziałam dwa sposoby - jeden gotujemy mleko  i do mleka wrzucamy surowe ciasto tnąc je na kawałki lub ścierając na tarce o dużych oczkach. Drugi sposób - zacierkę gotujemy osobno i mleko osobno dopiero na talerzu wszystko łączymy. Ja robię pierwszym sposobem. Można też odrywać kawałeczki ciasta. Jakkolwiek byście nie zrobili zacierka jest smacznym sposobem na rozpoczęcie energicznego dnia:)

10 komentarzy:

  1. prosta ale smaczna:)smak mojego dzieciństwa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mojego też :) Teraz robię dla synka :) Zapraszam wieczorem na mój pierwszy likierek :)

      Usuń
  2. Też pamiętam taką zacierkę z dzieciństwa, choć jestem już bardzo wyrośniętym dzieckiem, często przyrządzam ją, w poście przeważnie w piątek na obiad:)
    Pozdrawiam Niki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ją robię na kolację lub śniadanie :) Moi teściowe jadają zacierkę na obiad ale mi to jakoś nie pasuje :) Z gustami i smakami się jednak nie dyskutuje- ile ludzi tyle smaków- fajnie , że jesteśmy tacy różnorodni i ciekawi :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. No jasne, ze tak. Ja ją lubię na obiad, bo bardzo szybko się robi, a do tego podaję jajko sadzone i ziemniaczki, pewnie dlatego, ze nie bardzo mam czas robić ja na śniadanie lub kolację, bo rano dopiero po 9 wracam do domu i poprostu nie chce mi się jej gotować. A zapomiałam napisać, że gotuje pierwszym sposobem, nam taka lepiej smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nam tez taka najbardziej smakuje :) Wiem, jednak , że tym drugim też robią :)

      Usuń
  4. zacierki -pycha , proste i smaczne ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. zacierki robi się ręką a nie przeciera przez tarki jeśli się ktoś zgadza dajcie głos

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co kucharka to ma inny sposób na zacierkę - uważam, że w kuchni , tak jak w życiu, nie należy ograniczać się do jednego sposobu wykonania jakiejś potrawy ( chyba, że jest ściśle określona instrukcja)Trzeba wypróbować każdy, ja teraz robię przez lejek , więc jeszcze inaczej, kto wie jak kiedyś będę jeszcze robić i to jest piękne. Pozdrawiam i życzę smacznej zacierki ;)

      Usuń