sobota, 27 kwietnia 2013

Sałatka z grillowanym kurczakiem i bakłażanem

Zbliża się weekend majowy . Dla mnie równa się on rozpoczęciem sezonu grillowego. Uwielbiam potrawy z grilla. Są lekkie , zdrowe - jesli oczywiście odpowiednio rozpalimy grilla i damy odpowiednie składniki ;) i niskokaloryczne. Moja propozycja na dziś to sałatka z makaronem, grillowanym kurczakiem  oraz bakłażanem.

Sałatka z grillowanym kurczakiem i bakłażanem:

- 1 opakowanie świderek 250g np tak jak u mnie Międzybrodzkiego
- 2 bakłażany
- opakowanie pomidorków koktajlowych
- pęczek rzodkiewek

- 3 pojedyncze filety z kurczaka
- 3 łyżki oliwy
- 1 łyżeczka suszonej papryki słodkiej
- 1 łyżeczka curry
- sól, pieprz, ulubione zioła ( u mnie oregano, koperek, pietruszka )

Filety z kurczaka myjemy, osuszamy i przecinamy wzdłuż na pół. Smarujemy oliwą, oprószamy solą, pieprzem, papryka i curry. Odstawiamy w chłodne miejsce na co najmniej 2 godziny. Bakłażana kroimy w plastry ok1-2cm i obficie solimy. Odstawiamy na około 20 min. Kiedy wypuszczą już całą wodę myjemy je osuszamy i grillujemy. Tak samo kurczaka. Makaron gotujemy według opisu na opakowaniu.  Po odcedzeniu łączymy z kurczakiem, bakłażanem, pokrojonymi w plastry rzodkiewkami i w ćwiartki pomidorkami. Całość mieszamy. Nie potrzeba żadnego tłuszczu dodatkowego , no chyba , że macie takie życzenie. Doprawiamy do smaku solą , pieprzem, posypujemy posiekanymi ziołami. Ja dodałam jeszcze parę listków małych mięty- dodało to całej potrawie smaczku :)

Przepis dodaję do akcji : oraz

2 komentarze: