czwartek, 18 kwietnia 2013

Sernik mojej mamy

Witajcie :) Dziś przepis na pyszny sernik - tak do porannej kawki:) To specjalność mojej mamy - zapraszam:)


Sernik mojej Mamy:

- 1 i 1/2 kg twarogu
- 1 kostka masła
- 8 jajek
- 2 szklanki cukru
- budyń waniliowy
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii lub 1 łyżka pasty waniliowej lub cukier wanilinowy

Twaróg mielimy - ja zawsze mielę raz , a tego trzykrotnie mielonego nie kupuję bo sernik wychodzi inny w smaku. Żółtka ubijamy z cukrem i ciepłym masłem na delikatną masę. Następnie dodajemy stopniowo twaróg i mieszamy. Kiedy cały twaróg będzie wymieszany, dodajemy budyń i ekstrakt waniliowy a na koniec delikatnie ubitą pianę z białek .Szykujemy dużą prostokątną blachę . Wyściełamy ją papierem do pieczenia i wylewamy masę serową . Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180C na mniej więcej godzinkę. Po wyłączeniu piekarnika zostawiamy jeszcze na co najmniej 20 minut przy zamkniętych drzwiczkach. Pamiętajcie też żeby starać się nie otwierać drzwiczek piekarnika w trakcie pieczenia - bo ciasto opadnie :)

10 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja też :) Dziękuję bardzo za komentarz i pozdrawiam :)

      Usuń
  2. wspaniały, uwielbiam wszystkie serniki:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje bardzo ja też lubię , więc na pewno parę przepisów się tu jeszcze pojawi :D Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Olu piekny klasyczny serniczek :))
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda cudnie :)
    Moja Mama niedawno rozpoczęła sernikową przygodę - co tydzień piecze nowy, tak jej się spodobało ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo dobrze :) Mój mąż bardzo lubi serniki więc je dość często piekę i też próbuję nowych smaków :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń