niedziela, 5 maja 2013

Ciastka z ziemniaków z dżemem cukiniowo -jabłkowym

Czasem zostaje nam trochę ziemniaków a czasem więcej i zazwyczaj je podsmażamy - ja postanowiłam zrobić je na słodko. Kiedyś robiłam rogaliki ziemniaczane - tym razem wymodziłam ciasteczka, bo zapomniałam przepisu:) Wyszły smaczne :)

Ciastka ziemniaczane z dżemem cukiniowo-jabłkowym

- 300 g ziemniaków ugotowanych, przeciśniętych przez praskę ( najlepiej z poprzedniego dnia)
- 2 jajka
- ok 1  szklanki mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 50 ml śmietanki kremówki ( 30% )
- 150 g cukru pudru
- dżem ( u mnie cukiniowo - jabłkowy )


Z wszystkich podanych składników prócz dżemu zagniatamy elastyczne ciasto. Z tego ciasta formujemy różne kształty i wkładamy do środka dżem. Tak przygotowane ciasteczka układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180C ( przy termoobiegu) na około 30 min. Ciastka są upieczone w momencie kiedy na wierzchu robią się delikatnie brązowe :)

4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Taka sobie wykombinowana porcja czegos smacznego do kawki :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy przepis musze wypróbować ten dżem cukiniowo-jabłkowy , Jeśli mogę to poproszę o przepis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jest u mnie na blogu:) Zapomniałam dodać linka - już uzupełniam dane :)Jest bardzo smaczny:) Pozdrawiam:)

      Usuń