sobota, 1 lutego 2014

Zapiekanka makaronowa

Dziś zapiekanka pod tytułem " sprzątam lodówkę" Sprawdzamy co mamy w lodówce, dobieramy smaki i kolory i myk do pieca. Sprawdza się u mnie za każdym razem a jak u Was? Też macie takie wielkie sprzątania? Dodam , że sprawdza się idealnie na wszelkie niespodziewane wizyty , gdyż zabiera mało czasu a porcji jest dużo:) Zapraszam pięknie na moją dzisiejszą wersję:)

Zapiekanka makaronowa ( na około 8 osób)


- 500g makaronu pełnoziarnistego  świderki
- 400g brokuła ( ja miałam mrożony)
- 300g pomidorków koktajlowych
-3  małe cebule
- 3 kiełbasy
- resztka pieczonego schabu
- 1 czerwona papryka
- 2 jajka
- 100ml śmietanki 30%
- 200 ml mleka
- sól, pieprz, gałka muszkatołowa, zioła prowansalskie do smaku

Kiełbasę i schab kroimy w kawałeczki. Cebulę obieramy , kroimy w kosteczkę. Wszystko razem podsmażamy do momentu aż cebula się zeszkli. Makaron gotujemy według opisu na opakowaniu ale gotujemy go na lekko twardo. Odcedzamy i hartujemy ( czyli przelewamy zimną wodą). Pomidorki myjemy i kroimy w ćwiartki. Paprykę myjemy, wydrążamy gniazda nasienne i kroimy w paseczki. Brokuła zamrożonego i resztę warzyw oraz makaron wrzucamy do naczynia do zapiekania i mieszamy.
Jajka, mleko i śmietankę oraz przyprawy chwilę ubijamy trzepaczką aż składniki się połączą. Zalewamy równomiernie zapiekankę i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180C ( piekarnik góra - dół) i pieczemy około 15 -20 min.



8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. dziekuję - taki miałam nadzieję osiągnąć efekt :)

      Usuń
  2. Takie zapiekanki są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A czemu śmietanka 30 %? Olu. Mało kiedy ja używam więc i w lodówce jej u mnie nie ma.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo resztkę takiej śmietanki miałam w lodówce ale podejrzewam, że może być każda śmietanka :)

      Usuń
  4. Bardzo efektowne sprzątanie lodówki:)

    OdpowiedzUsuń