poniedziałek, 23 czerwca 2014

Drożdżówka z owocami bez wyrabiania z cynamonową kruszonką

Dziś dzień ojca więc coś dla łasuchów :) Droga do serca mężczyzny a więc i do serca ojca często wiedzie przez żołądek - mój ojciec lubi słodkie , mąż też więc dla wszystkich tatusiów - tych obecnych i tych przyszłych pyszne, ciacho :) U mnie jedna wersja ciasta z rabarbarem a druga z truskawkami .

Drożdżówka z owocami bez wyrabiania z cynamonową kruszonką

ciasto
- 50g drożdży ( pół kostki)
- 1 szklankacukru
-1 szklanka mleka
- 3 jajka
- pół szklanki oleju
- pół kilo mąki

Kruszonka
- 120 g masła
- 100 g cukru pudru
- 1 kopiasta łyżka cynamonu
- pół szklanki mąki

Do tego owoce - u mnie rabarbar a w drugiej wersji truskawki

Do miski wkruszamy drożdże, zasypujemy cukrem, zalewamy mlekiem. Do tego wbijamy jajka, wlewamy olej i idziemy sobie coś zrobić na godzinkę a miskę ( nie mieszamy nic) zostawiamy w ciepłym miejscu.
Po godzince wracamy dosypujemy mąkę i mieszamy. Ma być konsystencja gęstego kleju. Wlewamy do formy ( u mnie prostokątna o wymiarach 25X35). Na wierzchu układamy pokrojone owoce.
Nastawiamy piekarnik na 180C ( góra-dół) i zabieramy się do kruszonki. Masło rozpuszczamy, dodajemy cukier puder, cynamon i mieszamy . Na koniec dodajemy mąkę, mieszamy dokładnie i przekładamy na ciasto. Wszystko wkładamy do piekarnika i pieczemy ok.50 min.




6 komentarzy:

  1. świetne, lubię wszystkie drożdżowe wypieki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też i u mnie w domu wszyscy wręcz przepadają więc często robie a to jest tak szybkie, że praktycznie samo się robi ;)

      Usuń
  2. Mmm pychota :)

    Zapraszam do siebie na kotleciki z kalafiora!

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam!:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś dla mnie w sam raz.Dzieki.Biore ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę uprzejmie i zapraszam do podzielenie się opinią :)

      Usuń