piątek, 27 czerwca 2014

Dżem truskawkowy z kawą i cynamonem

Jak wiecie lubię eksperymenty. Gdzieś przeczytałam kiedyś, że do truskawek , jako niezwykłe połączenie pasuje kawa-- postanowiłam spróbować i do tego dodałam mój ulubiony cynamon. Powiem , że wyszło zaskakująco smaczne i żałuję, że zrobiłam tylko kilka słoiczków . Polecam każdemu :)

Dżem truskawkowy z kawą i cynamonem

- 2 kg truskawek
- 3 łyżki kawy rozpuszczalnej
- 3 łyżki cynamonu
- cukier do smaku
- ew, żelfixy


Truskawki myjemy, pozbawiamy szypułek i kroimy w kawałeczki. Zasypujemy cukrem i zaczynamy gotowanie. Gotujemy na wolnym ogniu aż puszczą sok i trochę się ten sok zredukuje- co jakiś czas mieszając. Kiedy sok będzie gęstniał dodajemy cynamon i kawę. Mieszamy i jeszcze chwilę gotujemy. W tym momencie możemy dodać żelfixu albo doprowadzamy do całkowitego zgęstnienia. Kiedy dżem będzie gotowy - wlewamy do wyparzonych wcześniej słoiczków a następnie po ostygnięciu pasteryzujemy ok.20 min od zagotowania.




1 komentarz: