środa, 25 czerwca 2014

Konfitura czereśniowo- porzeczkowa z miodem

Coś pysznego dla wielbicieli przetworów. Pyszna konfitura, która łączy w sobie smak słodziutkich czereśni i kwaskowatych czerwonych porzeczek. Do tego miodek z zaprzyjaźnionej ekologicznej pasieki i mamy słodycz zamkniętą w słoiczku, która poczeka sobie na siarczyste mrozy do otwarcia :) Zapraszam :)

Konfitura czereśniowo - porzeczkowa z miodem

- 1,5 kg czereśni
-300 g czerwonej porzeczki
- 4-5 łyżek ( kopiastych) miodu - u mnie lipowy

Czereśnie myjemy i drylujemy. Porzeczki myjemy i odszypułkowujemy. Owoce wrzucamy do garnka - na wierzch wkładamy miód. Zaczynamy gotowanie. Gotujemy na wolnym ogniu , co chwilę mieszając do momentu aż miód zgęstnieje i da nam gęstą konfiturę. Gorące wkładamy do wyparzonych wcześniej słoiczków i zakręcamy. Po wystygnięciu pasteryzujemy 20 min od zagotowania. Z podanej ilości wyszły mi 3 słoiczki 300ml.





2 komentarze:

  1. Nigdy nie jadłam przetworów z czereśni, świetny pomysł muszę przyznać :)

    W wolnej chwili zapraszam do siebie na naleśniki... ;)
    Pozdrawiam

    http://glamourmamablog.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja rzadko robię cokolwiek z czereśniami ale akurat miałam pod ręką owoce więc spróbowałam :) A ja też miałam dziś naleśniki :D Pozdrawiam :)

      Usuń