poniedziałek, 28 września 2015

Wafelki z nadzieniem do kawy

Takie sobie wafelki, bardzo podobne do tych robiła kiedyś moja mama jak w sklepach za bardzo nie było wyboru. Osoby 30+ na pewno te czasy pamiętają a reszta może i dobrze, że nie pamięta ;) Ja jak wiecie lubię eksperymentować więc i tym razem trochę pofolgowałam fantazji , zwłaszcza , że ni du du nie pamiętałam żadnego przepisu . Wyszło , to co wyszło ale dobre to jest jak niewiemco ;) Zapraszam:)

Wafelki z nadzieniem do kawy

- opakowanie wafli prostokątnych
krem kakaowo - kawowy
- 1/2 szkl wody
- 2 łyżki kawy rozpuszczalnej
- 2 łyżki kakao
- 1 i 1/4 szkl cukru
- 250 g margaryny
Krem cytrynowo - waniliowy
- 200g masła miękkiego
- 100g cukru pudru
- 1 laska wanilii
- 1 cytryna ( sok + skórka)

Krem kawowo - kakaowy wykonujemy poprzez rozpuszczenie razem wszystkich składników i zagotowanie ich a potem delikatne ostudzenie.
Krem cytrynowo waniliowy : masło miksujemy na puszystą masę z cukrem pudrem ( w trakcie możemy dodać łyżkę lub dwie mleka) a następnie dodajemy ziarenka wanilii i wyciśnięty sok z cytryny oraz skórkę cytrynową. Mieszamy,
Wafel przekładamy masą kakaowo- kawową, przykrywamy drugim waflem , kładziemy masę cytrynowo - waniliową , przykrywamy następnym waflem i ten smarujemy masą kakaowo-kawową i przykrywamy kolejnym waflem. Dociskamy jakąś deseczką lub książkami ( moja 1000str ksiązka do psychologii znalazła kolejne zastosowanie ;) ) i zostawiamy na kilka godzin . Następnie kroimy w mniejsze kawałeczki.



1 komentarz:

  1. Kiedyś robiłam podobne dla dzieci, jak były małe. Wykorzystywałam do tego celu mleko w proszku tzw. "niebieskie" margarynę :) i kakao. Znikały błyskawicznie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń