sobota, 4 kwietnia 2020

Sałatka " Gram w zielone" z kus kusem

Jako, że w obecnej chwili mamy utrudniony dostęp do takich produktów jak chcemy trzeba wykorzystywac to co mamy. Jestem zwolenniczką kuchni zero waste i lubię wymyślać potrawy z produktów , które akurat mam pod ręką. Ta sałatka często , w różnych wariantach gości w moim domu. Dziś miałam wyłącznie zielone warzywa więc wersja zielona. Oczywiście możecie dodać do niej te warzywa, które Wy macie w lodówce czy spiżarni. Zachęcam do wykonania tej wersji w mozliwym do tego wykonania czasie :) Podaję Wam porcję na minimum 4 osoby.
Składniki :
- kasza kus- kus - u mnie pół szklanki
- 3 małe, okrągłe cukinie ( mogą być dwie średnie , zwykłe)
- puszka groszku konserwowego
- gotowany bób - niewiele go użyłam ok 50-100g
- duży ogórek szklarniowy
- łyżka suszonej pietruszki
- sól, pieprz do smaku
- łyżka oleju lnianego. Jeśli nie macie może być oliwa z oliwek albo po prostu olej rzepakowy

Cukinię obrałam, pozbawiłam pestek , pokroiłam w kostkę i ugotowałam. Taki sposób był dla mnie najszybszy.  W tym czasie zalałam kaszę wrzątkiem , tak aby centymetr mniej więcej wody wystawał poza kaszę. Ogórki pokroiłam w kosteczkę, groszek odcedziłam. Bób ugotowałam i pozbawiłam skórek ( tak się je u mnie w domu). Po ostudzeniu warzyw i kaszy , połaczyłam składniki, dodałam olej, pietruszkę , sól i pieprz do smaku. Wymieszałam.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz