sobota, 23 maja 2020

Sałatka ryżowa z warzywami

Jestem bardzo za oszczędnością i brakiem marnowania czegokolwiek - w tym jedzenia. Jak człowiek wie,że wykorzystał wszystko za co zapłacił to od razu jest spokojniejszy, ma poczucie dobrze wykorzystanego czasu i pieniędzy. Dziś przepis , który pokaże Wam jak można wykorzystać resztki, jakie macie w lodówce. Ponadto krojenie jest bardzo relaksującą czynnością, pozwalającą skupić uwagę i pobyć tu i teraz. Często zostaje przy gotowaniu ryż - mi został jeden woreczek czyli 125g.  Szperając w lodówce znalazłam pyszne warzywa, które wraz z ryżem stworzyły mi pyszną sałatkę.

Składniki:
- 125 g ugotowanego ryżu
- 8 średnich rzodkiewek
- 6 większych pomidorków koktajlowych
- 1 mała marchewka
- 80 ml jogurtu naturalnego
- 10 ml majonezu
- pieprz, sól, zioła prowansalskie do smaku

Rzodkiewki umyłam  i pokroiłam w kostkę - obojętnie w jaką zrobicie tak będzie dobrze. Pomidorki również umyłam i pokroiłam w kostkę - jaka wyjdze , taka będzie dobra. Marchew umyłam, obrałam ze skórki i starłam na tarce. Połączyłam wszystko z ryżem. Płynne składniki połączyłam ze sobą w pyszny sos i doprawiłam do smaku. Wszystko razem wymieszałam i odstawiłam na około 30 min do lodówki, żeby smaki się połączyły.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz