poniedziałek, 18 maja 2020

Tort Kawowo - Orzechowy

Bardzo rzadko popełniam torty. Uważam jednak, że są takie okazje gdzie warto zrobić ciasto inne niż zazwyczaj. Taka okazja właśnie nastąpiła i w związku z radością odczuwaną przeze mnie chciałabym symbolicznie podzielić się nią również z Wami. Przepis dług ale wart przejrzenia. Mój mąż twoerdzi, że torty dzielą się na takie, które smakują lub wyglądają - ten na pewno należy do tej pierwszej kategorii. Tort robiłam na dużej, prostokątnej blaszce

Składniki :
Biszkopt kakaowy:
- 5 kurzych, małych jajek
- 60 g mąki tortowej , przesianej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 3 łyżki kakao - przesianego
- 70 g cukru
Biszkopt orzechowy:
- 5 małych, kurzych jajek
- 3 łyżki zmielonych orzechów włoskich
- 100 g mąki tortowej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 70 g cukru
Krem orzechowy
- 400 ml mleka
- 1 krem do karpatki
- 3 łyżeczki zmielonych orzechów włoskich
Krem kawowy
- 350 ml mleka
- 50 ml mocnej kawy rozpuszczalnej
- 1 krem do karpatki
Poncz:
- 50 ml mocnego naparu z kawy
- 25 ml likieru kawowego
Polewa czekoladowa
- 50 g masła
- 50 ml śmietanki słodkiej
- 200 g mlecznej czekolady
- orzechy włoskie

Wykonanie:.
Na początek upiekłam biszkopty. Zaczęłam od biszkoptu orzechowego. Jajka ubiłam na białą pianę z cukrem. W czasie ubijania przesiałam mąkę z proszkiem do pieczenia. Kiedy miałam już lekki kogel -mogel zaczęłam dodawać powoli po łyżce mąki i delikatnie mieszałam. Po wymieszaniu całej mąki dodałam po łyżce zmielonych orzechów. Całość masy przelałam do blachy wyłożonej papierem do pieczenia i piekłam w temp.160C około 15 minut.  Po upieczeniu wyłożyłam biszkopt z papieru do wystudzenia.
W czasie pieczenia biszkoptu orzechowego zabrałam się do wykonania biszkoptu kakaowego. Znów ubiłam jajka z cukrem. W tym czasie do miski przesiałam mąkę, kakao i proszek do pieczenia. Po ubiciu jajek dodawałam po łyżce suchych składników. Masę gotową przelałam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia  i piekłam w 160C ok. 15 min. Po upieczeniu wyłozyłam do studzenia na deseczkę, po czym po wystudzeniu, przekroiłam na pół.
Kremy oba wykonałam poprzez połączenie i zmiksowanie wszystkich składników. Nie lubię kremów maślanych dlatego nie dodawałam masła, ale Wy dla smaku możecie to zrobić.
Teraz dochodzimy do składania tortu. Na spód płat biszkoptu kakaowego, skraplamy ponczem delikatnie i nakładamy na niego krem kawowy. Na to nakładamy biszkopt orzechowy i znów skraplamy ponczem. Układamy warstwę kremu orzechowego  i przykrywamy płatem biszkoptu kakaowego. Odkładamy w chłodne miejsce i robimy polewę. Masło roztopiłam ze śmietanką i pokruszoną mleczną czekoladą. Wszystko mieszałam do uzyskania gładkiej polewy po czym rozsmarowałam ją na wierzchu tortu. Udekorowałam orzechami.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz