poniedziałek, 24 sierpnia 2020

Cytrynowy kurczak

Połączenie cytrysów i drobiu jest znane od dawna. Można mięso nadziewać, polewać sosem lub dusić. Moja propozycja to właśnie ta ostatnia metoda. Mięso jest delikatne, soczyste no i co tu dużo mówić nieco zdrowsze niż wersja smażona. Porcja jak zwykle na 5 osób.

Składniki :
- 4 pojedyncze filety z kurczaka
-  1 duża cytryna
- 300ml bulionu warzywnego
- łyżka masła
- 4 ząbki czosnku
- 1 łyżka miodu
- ewentualnie 1 łyżka mąki - do zagęszczenia sosu
- sól, pieprz do smaku
- 2 łyżki oleju
- pęczek natki pietruszki

Mięso myję, osuszam i dzielę na mniejsze kawałki wzdłuż. Obtaczam w oleju, dodaję sól, pieprz i obsmażam na patelni - tylko tyle, żeby zamknąć włókna. Zdejmuję mięso z patelni a do środka wlewam bulion, przeciskam przez praskę czosnek i dodaję. Mieszam wszystko dodając masło i miód. Cytrynę sparzam a następnie przekrajam na pół. Połowę kroję na plastry i dokładam do sosu . Z połowy ścieram skórkę i też dodaję do sosu.  Gotujecie 5 minut po czym sprawdzacie smak - jeśli trzeba dodać trochę soku z cytryny - dodajecie , jeśli nie - wkładacie mięso, przykrywacie pokrywką  i dusicie do miękkości. Pod koniec gotowania należy dodac posiekaną natkę. Sos możecie zagęścić mąką.


2 komentarze:

  1. Widziałam takie polączenia w wielu przepisach, jednak do tej pory nie miałam okazji aby sama je przetestować. Postaram sie jednak na dniach przygotować ten kurczaczek na obiad, szczegónlie, ze mam w lodówce pierś kurczaka i zastanawiałam się, co z niej zrobić :)

    W lecie mam ochotę o wiele częściej na takie delikatne oraz lekkie obiadki. Unikam ciężkiej kuchni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w lecie też gotuję lżej. Mam nadzieję, że przepis przypadnie do gustu - czekam na opinię :) Pozdrawiam :)

      Usuń