piątek, 22 maja 2020

Maślany dorsz z warzywami

Przepis na dorsza robionego w taki sposób zobaczyłam przypadkowo w jednym z programów kulinarnych. Zaintrygowało mnie to do tego stopnia, że postanowiłam sprawdzić co to jest i jak to smakuje.  Powiem tak - ryba rzeczywiście niezwykle delikatna i rozpływająca się w ustach. Sos ciekawy w smaku ale ...nie przeraźcie się ilością masła. Ja zrobiłam to po mojemu i ograniczyłam masło - co w perspektywie uważam za dobry pomysł. Polecam Wam spróbować bo tak dobrej ryby już dawno nie jadłam. Moja kuchnia to kuchnia ciekawości i eksperymentów.

Składniki :
- 500 g dorsza, bez skóry
- 150 g masła
- mieszanka warzyw na patelnię 500g
-  1 łyżka miodu
- 1 puszka pomidorów
- czosnek , sól, pieprz do smaku
- świeże listki bazylii i pietruszki

Dorsza umyłam, osuszyłam dokładnie i pokroiłam na mniejsze kawałeczki. Na patelni rozpuściłam masło. Kiedy było gorące zmniejszyłam maksymalnie ogień i włożyłam do niego rybę. Ogień ma być taki, żeby tylko migało.  Ryba ma się powolutku gotować w tym tłuszczu czyli - konfitować okokło 15 minut. W tym czasie podgrzałam warzywa ale tylko tak , żeby były chrupiące. Kiedy ryba się ugotowała przelałam część masła bo wydało mi się zbyt dużo - tak 3/4 do miski i odłożyłam. Zostawię to sobie do innej potrawy. Do części , która została dodałam pomidory z puszki i czosnek - 3 ząbka przeciśnięte przez praskę. Jako , że pomidory były dość kwaśne dodałam 1 łyżkę miodu. Kiedy sos się zagęścił dodałam warzywa i jeszcze poddusiłam około 5 minut. Na sam koniec doprawiłam solą i pieprzem. Rybę posoliłam delikatnie dopiero po ugotowaniu, choć bez przypraw też jest bardzo smaczna. Na koniec dodałam posiekane liście bazylii i natki pietruszki.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz