środa, 3 lutego 2021

Ciasto marchewkowe

 Dziś dzień ciasta marchewkowego. Ciasto to dość często gości na moim stole , tym bardziej zdziwiłam się, że nie ma przepisu na moim blogu. Skoro takie mam święto to była okazja do przyrządzenia ciasta. Przepis jest na blachę 24cm - ja robiłam w kwadratowej ale możecie zrobić w okrągłej.  Do ciasta dałam krem z mascarpone i śmietaną co w połączeniu z samym ciastem daje smaczne połączenie.

Składniki:

- 200 g startej marchewki ( to są 3 duże sztuki)

- 1 małe jabłko

- 1 szkl. ( ok.220g) cukru

- 3 duże , kurze jajka

- ok 450 g mąki tortowej ( typ.450)

-  1 łyżeczka proszku do pieczenia

- 1 łyżeczka sody oczyszczonej

- 1 łyżeczka cynamonu

- 1 łyżeczka przyprawy do piernika

- ok.3/4 szkl. oleju.


Krem:

- opakowanie serka mascarpone

- 300ml śmietanki 30%

- 100g cukru pudru


Na początek na tarce o średnich oczkach starłam umytą i obraną marchewkę i jabłko. Jajka ubiłam na puszystą masę z cukrem. Do masy , cały czas ubijając dodałam przesianą mąkę z sodą i proszkiem do pieczenia. Cały czas ubijając dodałam olej.  Na koniec dodałam przyprawę do piernika i cynamon, wymieszałam łyżką. Końcowym etapem  jest dodanie marchewki i jabłka. Po dokładnym wymieszaniu składników wylałam wszystko na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i upiekłam w temp 180C ok.40 min. Trzeba sprawdzać patyczkiem. Ciasto po upieczeniu wystudziłam.

Kiedy ciasto zostało wystudzone przekroiłam je na pół. Śmietanę ubiłam z cukrem na puszystą pianę a potem dodawałam po łyżce serka . Powstałą masą przełożyłam ciasto.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz