czwartek, 28 stycznia 2021

Boczniaki w panierce

Znalazłam w sklepie sieciowym piękne boczniaki. Uśmiechały się do mnie pięknie więc je wzięłam do domu . umyłam , przyrządziłam i....załapałam się tylko na mały kawałeczek. Świetnie udają kotlety schabowe a są od nich zdrowsze. Zawierają w sobie białko, komplet witamin z grupy B, żelazo, cynk, fosfor . Poza tym obniżają poziom cukru więc wielbiciele słodyczy warto byłoby żeby się ponali z tymi grzybkami. U mnie dziś w wersji smażonej , gdyż mężowi zachciało się kotletów. Podaję porcję dla 2 osób.

Składniki:

- 250 g boczniaków
- ok.200 ml mleka
- 2 jajka 
- 1 łyżka kwaśnej śmietany
- mąka i bułka tarta do panierowania
- sól, pieprz, czosnek suszony, papryka słodka, koperek suszony do smaku
- olej do smażenia

Grzyby na poczatek wymyłam a następnie zalałam mlekiem i zostawiłam na pól godziny. Po tym czasie osuszyłam. Jajka rozkłóciłam ze śmietaną i przyprawami. Grzyby panierowałam najpierw w mące, następnie w jajku a na koniec w bułce tartej . Smażyłam na złoty kolor. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz