wtorek, 19 stycznia 2021

Gofry waniliowe

 Jestem ciekawa czy znacie osobę, która nie lubi gofrów? Ja jeszcze nie usłyszałam odpowiedzi: nie, nie lubię. Mam swoje ulubione miejsca , gdzie wiem, że dostanę dobre gofry. Teraz pandemia mi trochę uniemożliwia znalezienia się w ulubionej knajpce dlatego też po długiej przerwie pokusiłam się o samodzielne zrobienie tego przysmaku. Dlaczego po długiej przerwie? Padła mi gofrownica- proste wytłumaczenie, jednak na moim blogu znajdziecie kilka przepisów na te pyszne wyroby poczynając od najbardziej podstawowego przepisu. Tym razem wanilia - szkoda, że nie mogę Wam przekazać zapachu...

Z tego przepisu wyszło mi 10 gofrów.

Składniki:

-200 ml. mleka 

- 1 laska wanilii ( lub łyzeczka pasty waniliowej) 

- 100 g rozpuszczonego masła

- 7 łyżek cukru

- 30ml wody gazowanej

- 3 jajka

- 450 g mąki 

- 1 łyżczeka proszku do pieczenia


Laskę wanilii przekrajam delikatnie wzdłuż. Ostrym czubkiem noża wydrążam ziarenka. Mleko zagotowuję do momentu, aż pojawią się pęcherzyki . Zestawiam wtedy garnek, wrzucam ziarenka wanilii oraz samą laskę. Mieszam i studzę a następnie wyjmuje pozostałość.

Oddzielam żółtka od białek. Białka ubijam z cukrem na sztywną pianę.  Zółtka mieszkam z wodą,  masłem i mlekiem. Dodaję do nich mąkę z proszkiem do pieczenia i mieszam. Na sam koniec dodaję pianę z białek. Znów mieszam. Powinna wyjść Wam konsystencja gęstej śmietany. Gofry smażę około 3-4 min. Posypuję cukrem pudrem i podaję np. z owocami.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz