sobota, 27 września 2014

Krupnik warszawski ze szczawiem

Może jestem mało oryginalna ale moja rodzina uwielbia krupniki. Już kilka lat temu znalazłam przepis na krupnik ze szczawiem ale wciąż brakowało mi świeżego , żeby go wypróbować. Mój własny szczaw wyrósł dość ładnie dlatego też mogłam sobie pozwolić na popełnienie tego przepisu. Receptura wydaje się być zwykłym krupnikiem ale dodatek szczawiu nadaje tej zupce unikalnego charakteru.

Krupnik warszawski ze szczawiem

- 1,5-2 l rosołu
- 150 g kaszy jęczmiennej
- 6-7 ziemniaków
- garść szczawiu ( świeżego)
- 2 marchewki
- por ( biała część)


Rosół zagotowujemy i wrzucamy do niego pokrojoną w kostkę marchewkę.  Kaszę płuczemy ( ja to robię na sicie) , ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę. Por kroimy w cienkie plasterki. Kiedy marchew troche zmięknie dorzucamy pora, kasze i ziemniaki. Kiedy warzywa zmiękną dodajemy posiekaną natkę i posiekany szczaw. Chwilę gotujemy i doprawiamy do smaku.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz