wtorek, 18 sierpnia 2015

Kalfior "Przysmak sułtana"

To taki przepis znaleziony w jednej z moich wielu książek kucharskich. Zaintrygował mnie ale jakoś nie  miałam w zapasie nigdy kalafiora - teraz na wypróbowanie tej inskrypcji zakupiłam specjalnie to warzywko, na które jest sezon w końcu i trzeba je jeść i spróbowałam . Połączenie nietypowe bo w końcu jajko i migdały ale smak ...intrygująco ....jaki? sprawdźcie sami ;)

Kalafior " Przysmak Sułtana"

- 1 mały kalfior
- 2 jajka kurze ugotowane na twardo
- garść migdałów
- szczypta cukru
- łyżka masła
- coś zielonego dla koloru i smaku ( koperek, natka pietruszki, kolendry)

Kalafior myjemy, dzielimy na różyczki i gotujemy w osolonym i trochę posłodzonym wrzątku tak aby nie był ani za miękki ani za twardy. U mnie to wyszło ok.12 min po zagotowaniu wody. Odcedzamy. Jajka drobniutko siekamy.
Migdały sparzamy , obieramy ze skórki i kroimy w słupki. Następnie podsmażamy na maśle na brązowy kolor. Kiedy migdały będą brązowieć posypujemy szczyptą cukru.
Na talerzu układamy kalafior, naokoło posypujemy jajko a na wierzch kalafiora polewamy masło z migdałami ( ważne, żeby zrobić to póki ciepłe). Przystrajamy zielonymi elementami.




2 komentarze:

  1. Jak pieknie i apetycznie wyglada mmm :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałam się bardzo, troszkę mi słońce w paradę weszło ale pomalutku będzie coraz lepiej :)

      Usuń