piątek, 14 marca 2014

Jabłecznik pod różową chmurką

Ostatnio jestem bardzo zabiegana i mam mało czasu na kulinarne wyżycie się ale już nadrabiam zaległości. Pierwszy przepis na tapecie to ulubiony jabłecznik mojego teścia - pod różową chmurką. Robi się go wbrew pozorom szybciutko a jest bardzo smaczny . Zapraszam:)

Jabłecznik pod różową chmurką:

- 300 g mąki pszennej typ 650
- 250g masła/margaryny
- 100g cukru pudru
- 5 jajek
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 kg jabłek
- pół szklanki cukru
- cynamon do smaku
- kisiel ( czerwony - u mnie malinowy)

Mąkę łączymy z zimnym masłem, proszkiem do pieczenia, żółtkami i cukrem pudrem. Wyrabiamy z tego elastyczne ciasto, które dzielimy następnie na dwie części.  Jedną zawijamy w folię spożywczą i wkładamy do lodówki lub zamrażarki a drugą wykładamy na dużą , prostokątną blachę ( u mnie ok 36x24cm) wcześniej wysmarowaną tłuszczem.
Jabłka ścieramy na tarce o dużych oczkach, i podprażamy na patelni z odrobiną cukru i cynamonu a następnie kiedy masa , a właściwie mus będzie zwięzły wykładamy na ciasto.  Białka jajek ubijamy na sztywno , pod koniec ubijania dodajemy cukier zwykły i delikatnie kisiel. Tak przygotowaną masę wykładamy na jabłka. Pozostałe ciasto ścieramy na tarce i posypujemy wierzch ciasta. Wszystko pieczemy w temp. 180C ( piekarnik góra - dół) ok. 40 min .




Przepis dodaję do akcji : Akcja Szarlotki oraz : Ciasta przekładańce

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz