wtorek, 21 kwietnia 2020

Mała pizza na bakłażanie

Doskonale wiecie jak dzieci lubią pizzę. No nie tylko dzieci ;) Moje dziecko nie odbiega od normy. Przedstawiam Wam pomysł na pyszną przekąskę, która zastępuje pizzę, jest zdrowsza, szybsza i mniej kaloryczna od tej zwykłej. Ja podaję Wam dodatki, które akurat miałam pod ręką ale możecie na wierzch położyć dosłownie wszystko co lubicie. Dodatkową zaletą tego dania jest to, że pomijając odsączanie z wody , wykonuje się bardzo szybko.

Składniki :
- 2 średnie bakłażany ( z tej porcji wyszło mi 11 porcji)
- 3 - 4 łyżki oliwy lub oleju
- 3 ząbki czosnku
- sok z połowy limonki
- sól, pieprz, wędzona papryka w proszku
- 50 g szynki konserwowej
- 2 pomidory
- 50 g sera żółtego
- ulubione zioła do pizzy  - u mnie prowansalskie

Wykonanie :
Bakłażany dokładnie umyłam , odkroiłam po skosie wierzch i spód warzywa. Resztę pokroiłam w 1 cm kawałki. Posoliłam , ułożyłam na sitku i poczekałam aż pozbędą się zbędnej wody.
Do marynaty czosnek przecisnęłam przez praskę. Dodałam sól, pieprz i sok z limonki.  Do tego dosypałam paprykę. Pomieszałam i na koniec dodałam oliwę.
Rozgrzewamy grilla lub patelnię grillową ( ostatecznie może być zwykła - przekąskę robimy cały rok). Plaster bakłażana smarujemy z jednej strony marynatą i kładziemy na rozgrzane urządzenie ( oczywiście posmarowanym do dołu). Kiedy ułożycie porcję smarujecie wierzch plastrów. Kiedy bakłażan zmięknie na szerszej stronie układam pokrojone w plastry pomidory, szynkę i ser . Na koniec posypałam ziołami prowansalskimi. Patelnię lub grill przykrywamy i czekamy aż ser się pięknie rozpuści.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz