piątek, 28 lutego 2014

Sos musztardowy

Pyszny sos - idealny do jajek lub mięs. Co tu dużo pisać - wydaje mi się, że to klasyka. Za dwa miesiące Wielkanoc więc może się komuś przepis przyda.

Sos musztardowy

- 1 łyżka masła
- 2 łyżki mąki pszennej
- pół litra wywaru warzywnego ( ew. z kostki)
-  3 łyżki musztardy ( u mnie sarepska)
- sól, pieprz do smaku

Masło rozpuszczamy w rondelku lub na patelni . Na rozgrzane wsypujemy mąkę i energicznie mieszamy, żeby nie było grudek - taką tradycyjną zasmażkę robimy. Dodajemy  wywar warzywny , musztardę i mieszamy aż do zgęstnienia.



8 komentarzy:

  1. Olu, my takie sosy po wojnie w 45 roku, i kilka lat jeszcze po tym, jedliśmy do kartofli z naszego ogródka, i nie tylko ten z musztardą, tartym chrzanem (także z ogródka naszego,ale i z pietruszką, albo smaczny bardzo koperkowy. Teraz czasem sobie te czasy przypominam i robię sobie taki sos do obiadu kilka razy w roku.A do jajek to mieszam często buraczki tarte z chrzanem i majonez. Bardzo smaczny dip do szynki także i do kiełbasy. Pozdrawiam serdecznie-;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do jajek często robię sosy chrzanowe albo czosnkowe a tego sposobu z buraczkami z chrzanem i majonezem nie próbowałam - muszę koniecznie poznać smak :D Dziękuję bardzo i pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Uwielbiam ten sos:) w szczególności z musztardami firmy Develey. Gdy mam ochotę na ostre smaki, używam tabasco, a jeśli coś lżejszego - to wtedy miodowa lub zwykłą dijon. Są fantastyczne:p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakuje :) :) My używamy zazwyczaj sarepskiej lub chrzanowej :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Super przepis! Do jajeczek jak znalazł :) Mąż się zajada - aż mu się uszy trzęsą hihi :)) A jakiej firmy używacie, w mojej lodóweczce zazwyczaj znajdują się produkty Develeya, toteż dałam musztardę ziołową - super, musicie spróbować Kochani :) pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uzywamy jaką mamy akurat pod ręką;) pozdrawiam :)

      Usuń