wtorek, 15 października 2013

Kotlet wieprzowy z jałowcem i fenkułem

Danie to znalazłam kiedyś w przepisach włoskich i tak mi się spodobało,  że postanowiłam kiedyś je przyrządzić . Wiadomo jak to jest ze słowem 'Kiedyś" odkłada się, odkłada i czasem nie następuje - ale nie w przypadku kotletów bo ja je zrobiłam i wyszły super smaczne :)

Kotlet wieprzowy z jałowcem i fenkułem

- 4 kotlety wieprzowe
- 1 łyżka jagód jałowca
- 1 mały fenkuł lub pół dużego ( koper włoski inaczej)
- skórka i sok z jednej pomarańczy
- sól
- 2 łyżki oleju rzepakowego

Kotlety myjemy, osuszamy, spłaszczamy je troszkę ręką a następnie ostrym nożem robimy w nich małe nacięcia. Jałowiec miażdżymy w moździerzu. Fenkuł pozbawiamy zielonych odnóżek i kroimy w drobną kosteczkę. Łączymy z jałowcem, olejem i skórką otartą z pomarańczy. Kotlety zalewamy sokiem wyciśniętym z pomarańczy, nakładamy przygotowany jałowiec z fenkułem .
Ja je jeszcze posypałam solą, Wszystko razem przykrywamy folią spożywczą i wkładamy do lodówki na dwie godziny. Po tym czasie zdejmujemy folię, przykrywamy folią aluminiową i wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 170C ( przy termoobiegu bez termoobiegi 190C ) i pieczemy 30 min po czym zdejmujemy folię i dopiekamy jeszcze około 10-15 min.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz