piątek, 1 lutego 2013

I znów wracamy do śniadania...a może kolacji?:)

Dziś propozycja śniadania na ciepło takiego typowo amerykańskiego. Proponuję tosty francuskie. Przepis mam od szwagra, który kiedyś był na wymianie w Stanach i tak mu zasmakowały tosty, że przywiózł przepis do kraju, gdzie prawie 20 lat przeleżał sobie w pudełku z przepisami mojej tesciowej aby w końcu trafić do mnie. Ja dzielę się tym przepisem z Wami:)
Przepis podaję na 2 osoby

Tosty francuskie

- 4 kromki chleba tostowego
- 2 jajka
- 4 łyżki mleka
- odrobinę cukru
- łyżeczka cynamonu
- pół łyżeczki ekstraktu waniliowego ( można dodać cukier wanilinowy ale wtedy bez dodatkowego cukru)
- masło do smażenia

Na patelni rozgrzewamy masło . W tym czasie dokładnie mieszamy wszystkie składniki ( prócz chleba oczywiście) Kiedy masło będzie już rozgrzane maczamy kromki w powstałym "płynie" i smażymy na złoty kolor. Polewamy syropem klonowym, albo smarujemy dżemem lub miodem.
U mnie wersja z syropem klonowym
Aby masło się nie paliło warto dodać trochę oleju .

1 komentarz:

  1. Mam podobny przepis, był w PP.
    Podaję te tosty domownikom z kwaskowym dżemem lub białym, kremowym serkiem :)
    Smacznego :)

    OdpowiedzUsuń