wtorek, 27 sierpnia 2013

Rogaliki z czekoladą i śliwką

Jak się okazało są to ulubione rogaliki mojego synka. Był nimi zachwycony  , a mi - jako standardowej mamie- rosło serce jak patrzyłam na moje dziecię wsuwające ze smakiem :) Robi się je niezwykle prosto, szybko i nie wymagają wiele pracy . Zapraszam do wypróbowania:)

Rogaliki z czekoladą i śliwką

- 2 płaty ciasta francuskiego
- parę śliwek
- krem czekoladowy
- jajko do smarowania rogalików
- cynamon
- brązowy cukier

Płaty ciasta układamy jeden na drugim, dociskamy i lekko rozwałkowujemy - najlepiej w kształt koła. Dzielimy  go na cząstki - jak pizzę. Każdy kawałek smarujemy kremem czekoladowym. Na szerszym końcu układamy kawałek śliwki ( u mnie to były ćwiartki) Zwijamy i układamy kształt rogalika. Wszystkie układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i smarujemy roztrzepanym jajkiem. Całość posypujemy cynamonem i brązowym cukrem. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 160C( przy termoobiegu) i pieczemy do zbrązowienia. ( u mnie około 20 min.)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz