wtorek, 12 marca 2013

Domowe masło

Nigdy nie jadłam domowego masła. Zawsze było kupne. Dzięki nieocenionej Joannie 55 z Przyślij Przepis już wiem jak ono smakuje. Postanowiłam się z Wami podzielić przepisem  na masełko. Przepis jest niezwykle prosty gdyż potrzebujemy tylko litrowego słoika i około 500g śmietanki 30%. Wlewamy śmietanę do słoika i energicznie potrząsamy około 10-15 min. Jak zauważycie gęstą masę to znaczy, że masło prawie gotowe - wystarczy około minuty jeszcze potrząsać a wytrąci się masełko i maślanka( jak nagle zacznie chlupać to znaczy , że masło gotowe:)). Masło zlepiamy w jedną zbitą kulkę, przelewamy zimną wodą i odciskamy dokładnie - czynność tą należy powtórzyć około 3 razy i włożyć masełko do lodówki :) Proste prawda? Nie trzeba siłowni - tylko masło ubijać :D Satysfakcja - ogromna :D


8 komentarzy:

  1. Oj proste, Bilciu:) a smak takiego masełka, robiłam już nie raz, też wykorzystałam patent ze słoikiem, zawsze jednak ze swojskiej śmietanki, z takiej sklepowej nie próbowałam, zrobie tak dla porównania:)
    Niki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niki a ja spróbuję z wiejskiej :) Zobaczymy jak smakuje :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Z wiejskiej jej pyszne, a ja spróbuje ze sklepowej:)
    Pozdrawiam Niki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie napisz jaką czujesz różnicę :) Każdy ma przecież inny smak :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. podziwiam nigdy nie podjęłam robienia masła w domu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. To nie jest wcale trudne a sprawia ogromną satysfakcję :) Można zaskoczyć rodzinę :) Nie zabiera też dużo czasu :) Polecam spróbować choć raz :) Pozdrawiam i dziękuję za komentarze i odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj
    Pamiętam domowy wyrób masła, pychota z pieczonym chlebkiem ;)
    W latach 80- tych "tłukło" się go w słoiku, ze śmietany bardzo długo. Także było smaczne :)
    Joasi przepis widziałam, warto wypróbować, to fakt.
    Pozdrawiam smacznie i zapraszam na poczęstunek :) za życzenia- z serca dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z ogromną przyjemnością wpadnę na kawałek ciasta :) Dziekuję za wszystkie komentarze i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń