czwartek, 28 marca 2013

Klops z jajkiem NIgelli

Znów wracam dziś do mojej ulubionej Nigelli Lawson. Dziś przedstawiam Wam klops z jajkiem według jej pomysłu :) Co prawda znów zamiast wołowiny wieprzowina ale i tak jest pyszne :)

Klops z jajkiem Nigelli Lawson.

- 900g mięsa mielonego
- 4 cebule
- 1 łyżeczka soli
- 1 łyżka sosu Worchester ( ja specjalnie go zakupiłam, ale jak jeszcze nie miałam robiłam po łyżeczce musztardy i sosu sojowego)
- 220 g bułki tartej
- 200g boczku
 - 4 jajka

Cebulę kroimy w kosteczkę i szklimy na gorącym oleju. Przekładamy do miseczki do ostygnięcia. 3 jajka gotujemy na twardo a jedno rozbijamy i wrzucamy do mięsa. Podobnie robimy z bułką tartą, solą i cebulą. Formujemy kulę, którą dzielimy na dwie części. Z jednej formujemy małą pieczeń , w której robimy wgłębienie i kładziemy 3 jajka, jedno za drugim. Na wierzch kładziemy drugą część mięsa i formujemy zgrabną pieczeń, którą okładamy z każdej strony plastrami boczku. Dobrze jest powtykać boczek pod pieczeń , żeby nie zrolował się w trakcie pieczenia. Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180C na około godzinę , wyłączamy piekarnik i trzymamy tam klops do wystudzenia jak chcemy jeść na zimno lub odczekujemy 15 min. i jemy na gorąco.
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz